Vikariat: Museumsinspektør med flair for kommunikation og formidling

Tidsbegrænset ansættelse på 12 måneder

På grund af forskningsfrikøb af museets ene inspektør søger Randers Kunstmuseum hurtigst muligt en alsidig og erfaren museumsinspektør, der brænder for kunst og kultur og har lyst til at gå i dialog med mange målgrupper på museet og digitalt.

Vikariatet (AC) er på ca. 12 måneder og stillingen er på 28 eller 37 timer ugentligt efter aftale.

Arbejdsopgaverne består bl.a. af følgende opgaver:
Udvikling og realisering af museets udstillingsprogram i samarbejde med museets øvrige kunstfaglige stab, formidling og kommunikation, herunder presseaktiviteter og annoncearbejde samt sociale medier, fundraising, udvikling af eventprogram, besvarelse af kunstfaglige henvendelser og låneanmodninger.

Faglige kvalifikationer

• Erfaring med planlægning og gennemførelse af udstillinger med tilhørende formidlings- og eventprogram.
  • Stærke kvalifikationer inden for skriftlig og mundtlig formidling og kommunikation til mange forskellige målgrupper
  • Erfaring med opdatering af hjemmesider og flair for at producere indhold til sociale medier.

Vikariatet ønskes fortrinsvis besat med en kandidat i kunsthistorie eller lignende.
Det er en stor fordel, hvis man har museumserfaring.

Personlige kvalifikationer

• Du formår at arbejde struktureret i en travl hverdag med mange forskellige opgaver.
  • Du er omhyggelig og ansvarsfuld og formår både at sætte projekter i gang, udføre og afslutte dem.
  • Du er selvstændig og initiativrig og kan både løbe selv og udvikle i samarbejde med andre.
  • Du samarbejder ubesværet med forskellige personale- og faggrupper samt interessenter i og uden for museet.
  • Du er idérig og har lyst til at samarbejde om museets fortsatte udvikling.
  • Du er en god kollega, også når der er travlt.

Der er tale om en mindre arbejdsplads, og stillingen fordrer fleksibilitet samt evne og lyst til at løse forskelligartede opgaver.

Om Randers Kunstmuseum

Randers Kunstmuseum er et statsanerkendt kunstmuseum og en selvejende institution.
Museet er et af de ældste kunstmuseer i provinsen, men også en ambitiøs og levende kulturinstitution, hvor vi vægter formidlingen og udviklingen af nye formidlingsformer højt. Museets righoldige samling af fortrinsvis dansk billedkunst fra 1800 til i dag er anerkendt for sin høje kvalitet og store alsidighed. Den danner afsæt for at give museets gæster en berigende oplevelse. Udover samlingen viser museet 3-4 årlige særudstillinger.
Se www.randerskunstmuseum.dk

Løn- og ansættelsesvilkår

Der må til tider påregnes a­ften- og weekendarbejde i forbindelse med arrangementer.
Løn i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist

Vi skal have modtaget din ansøgning med CV senest fredag den 5. januar 2024 kl. 12.00. Vi planlægger at holde eventuelle samtaler i uge 2. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Ansøgningen sendes direkte til museumsdirektør Lise Jeppesen på e-mail lj@randerskunstmuseum.dk.
For yderligere oplysninger er du velkommen til at sende en mail til ovenstående.

Du er måske også interesseret i